Google
WWW 1ο ΣΕΚ

Διεύθυνση

Τηλ./FAX :

E-Mail:

mail@1sek-chiou.chi.sch.gr

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
 

Τομέας Υγείας και Πρόνοιας

Φωτογραφίες από τα εργαστήρια

Ειδικότητα: Bοηθών Βρεφοκόμων
Εργαστήρια Κύκλος Α' Τάξη Β' Εργαστήρια - Κύκλος Β' Τάξη Α'
Βρεφονηπιοκομίας Μουσικοκινητικής Αγωγής
Μέθοδοι Δημιουργικής Απασχόλησης και Τεχνικά Εποπτικά Μέσα Οργάνωση Βρεφονηπιακών Τμημάτων και Μορφές Δραστηριοτήτων
Μουσικής Αγωγής Αισθητικής Αγωγής
Πρακτικής Άσκησης Πρακτικής Άσκησης

 

Τομέας Υγείας και Πρόνοιας Κύκλος Α' Τάξη Β'

Η Βρεφοκομία προσφέρει στους μαθητές τις βασικές γνώσεις που χρειάζονται για τη φροντίδα και την αγωγή των παιδιών ηλικίας 0-5 ετών. Στο εργαστηριακό μέρος, οι μαθητές / τριες έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους, να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν στην στην πράξη, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλους και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους μέσα από συζητήσεις με συμμαθητές και διδάσκοντες.

Το μάθημα διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα (3 ώρες εργαστήριο και 2 ώρες θεωρία). Επιχειρείται τόσο η θεωρητική θεμελίωση από ψυχολογική, παιδαγωγική και αισθητική πλευρά του ρόλου των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στο Βρεφονηπιακό Σταθμό, όσο και η προσέγγιση κάποιων βασικών γνώσεων, για τα ποικίλα υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται , καθώς και τις μεθόδους που διεγείρουν και καλλιεργούν το ενδιαφέρον των παιδιών για δράση, δημιουργία και έκφραση.

Το εργαστήριο πραγματοποιείται σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές / μαθήτριες έρχονται σε επαφή με το εικαστικό φαινόμενο, πειραματίζονται, εξοικειώνονται με νέα υλικά και δημιουργούν. Μερικές από τις εικαστικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται είναι: ζωγραφική - τύπωμα - κολάζ - πλαστική - αιωρούμενες κατασκευές ( mobiles ) - μακέτες - κατασκευές με άχρηστο υλικό - κατασκευές κούκλας και σκηνικών κουκλοθεάτρου - επιτραπέζια παιχνίδια - κατασκευές μαλακών παιχνιδιών - κατασκευή βιβλίων διαφόρων τύπων που απευθύνονται σε παιδιά - κατασκευές για τις διάφορες γιορτές (εθνικές γιορτές, Χριστούγεννα, Πάσχα κλπ). Κ.α., καθώς και τις εκθέσεις των έργων των παιδιών.

Η Μουσική Αγωγή είναι ένα εργαστήριο που πραγματοποιείται 2 ώρες την εβδομάδα. Σκοπό του είναι:

Α). Να γνωρίσουν οι μαθητές / μαθήτριες τις βασικές μουσικές έννοιες. (Ηχόχρωμα -Ένταση - Διάρκεια - Ύψος - Ρυθμική αγωγή), και να μπορούν να επεξεργάζονται με άνεση τις διάφορες μουσικές δραστηριότητες.

Β). Να μάθουν να παίζουν ένα μουσικό όργανο, έτσι ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιούν ενισχυτικά για τη διεξαγωγή μουσικών δραστηριοτήτων με τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.

Η Πρακτική Άσκηση είναι 5 ώρες την εβδομάδα και πραγματοποιείται στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς.

Περιλαμβάνει παρακολούθηση του παιδαγωγικού προγράμματος του Βρεφονηπιακού Σταθμού από τους μαθητές και οργάνωση δραστηριοτήτων ανάλόγα με την ηλικία, το επίπεδο ανάπτυξης και τις ιδιαιτερότητες των παιδιών της τάξης τους.

Μετά το πέρας της Πρακτικής Άσκησης οι μαθητές / μαθήτριες είναι σε θέση να:

•  Προσδιορίσουν τους παιδαγωγικούς στόχους των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στον Βρεφονηπιακό Σταθμό.

•  Διακρίνουν την κατάλληλη παιδαγωγική συμπεριφορά και να επιλέγουν τους κατάλληλους κύκλους δραστηριοτήτων που θα συντελέσουν από κοινού στην υλοποίηση των παιδαγωγικών στόχων.

•  Οργανώσουν δραστηριότητες αγωγής με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και νηπίων.

•  Αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των παιδαγωγικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται στον Βρεφονηπιακό Σταθμό.

 

Ειδικότητα: Bοηθών Βρεφοκόμων Κύκλος Β' Τάξη Γ'

 

Γενικός σκοπός του εργαστηρίου της μουσικοκινητικής αγωγής είναι να αποκτήσουν οι μαθητές το κατάλληλο και απαραίτητο μουσικοπαιδαγωγικό υλικό, που θα τους δώσει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν για να εισάγουν τα νήπια στον κόσμο της μουσικής μέσα από μουσικές εικόνες.

Το υλικό που παρουσιάζεται, στηρίζεται στις σύγχρονες μουσικοπαιδαγωγικές αντιλήψεις, οι οποίες προβάλλουν τη διδασκαλία της μουσικής μέσα από το παιχνίδι (μουσική - κίνηση).

Μέσα από τις μουσικές δραστηριότητες, δίνεται η δυνατότητα να αποκαλυφθούν οι μουσικές ικανότητες και πιθανές κλίσεις των παιδιών ενώ παράλληλα προσφέρεται στο κάθε παιδί η δυνατότητα αφύπνισης των μουσικών δυνάμεων και ευαισθησιών.

Όλες οι ενότητες του βιβλίου δίνουν την πρέπουσα σημασία στη μουσική ακρόαση, στο τραγούδι, στην κίνηση, στη δημιουργία. Η χρήση απλών μουσικών οργάνων (του εμπορίου η αυτοσχέδια τα οποία κατασκευάζονται από τους ίδιους τους μαθητές ), βοηθούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν ένα η περισσότερα μουσικά όργανα, απλά και εύκολα, σαν παιχνίδι.

Στο εργαστήριο παρουσιάζονται οι ενότητες:

  1. Ηχόχρωμα
  2. Ένταση ήχου
  3. Ρυθμική αγωγή
  4. Διάρκεια
  5. Ύψος
  6. Κατασκευές απλών μουσικών οργάνων
  7. Παιχνίδια με μουσικά όργανα
  8. Ηχοϊστορίες.

 

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι να προσφέρει στους μαθητές, γνώσεις που αφορούν την οργάνωση και τον εξοπλισμό ενός βρεφονηπιακού Σταθμού, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των παιδιών 0-6 ετών, καθώς και να προτείνει δραστηριότητες για βρέφη και νήπια αναφορικά με όλους τους τομείς ανάπτυξης.

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με αντικείμενα όπως: Διαρρύθμιση βρεφικού και νηπιακού τμήματος στον βρεφονηπιακό σταθμό, οργάνωση και κατασκευή γωνιών δραστηριοτήτων (γωνιά βιβλιοθήκης, μουσικής, εικαστικών, κουκλοθεάτρου κ.α.), οργάνωση εργαστηρίων στον βρεφονηπιακό σταθμό (εργαστήριο μαγειρικής, εικαστικών κ.α.), καθώς και με τη διαρρύθμιση και τον εξοπλισμό του εξωτερικού χώρου του σταθμού.

Το εργαστήριο είναι εξοπλισμένο με όλο το απαραίτητο υλικό χαρτόνια κάθε είδους, υλικά ζωγραφικής, υλικά γλυπτικής, άχρηστο υλικό κ.α.) το οποίο υλικό δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές μέσα από τις κατασκευές να εμπεδώσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη σημασία του μαθήματος.

 

Μέσα από το εργαστήριο της Αισθητικής Αγωγής δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ασχοληθούν με αντικείμενα που στοχεύουν στην αισθητική και καλλιτεχνική καλλιέργεια του παιδιού της προσχολικής ηλικίας.

Οι δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο εργαστήριο, παρουσιάζουν στους μαθητές, ασκήσεις δραματικής τέχνης (ασκήσεις γνωριμίας, χαλάρωσης, συγκέντρωσης, ασκήσεις αισθήσεων κ.α.), τους εισάγουν στον κόσμο της δραματοποίησης παραμυθιού, του κουκλοθεάτρου και του θεάτρου σκιών (καραγκιόζης), τους βοηθούν να κατανοήσουν το ρόλο και τη λειτουργία των εικαστικών μορφών (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, διακοσμητικές τέχνες κ.α.) καθώς και να έρθουν σε επαφή με τις διάφορες τεχνικές, τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις διάφορες μορφές εικαστικής έκφρασης.

Στο εργαστήριο της πρακτικής άσκησης πραγματοποιούνται μια φορά την εβδομάδα, επισκέψεις σε βρεφονηπιακό σταθμό.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών και το πρόγραμμα απασχόλησης των βρεφών / νηπίων.

Μέσω των επισκέψεων αυτών, οι μαθητές έρχονται σε άμεση επαφή με τα βρέφη / νήπια , καθώς και με τους παιδαγωγούς της κάθε τάξης. Μαθαίνουν να παρέχουν βοήθεια όσο αφορά την ικανοποίηση των βασικών αναγκών των παιδιών (τάισμα, αλλαγή πάνας, τουαλέτα κ.α.). Με την πάροδο του χρόνου, μαθαίνουν να απασχολούν τα παιδιά του τμήματος που ανήκουν, με διάφορες δραστηριότητες που αφορούν στην ανάπτυξη διαφόρων τομέων εξέλιξης του παιδιού όπως αισθητηριακός τομέας, ψυχοκινητικός τομέας, αισθητηριακός τομέας, γνωστικός τομέας, γλωσσικός τομέας (παρουσίαση θέματος, μουσικοκινητικά τραγούδια, παραμύθι, κουκλοθέατρο κ.α.).

 

Τελευταία Ενημέρωση : 18-03-2005